BAVET is een food concept in volle nationale en internationale expansie met een verzameling aan spaghetti-restaurants. De uitdaging? Een online beleving en een merkstrategie gemaakt voor deze exponentiële groei en de complexe, dynamische merkarchitectuur.
merkstrategie
Ons doel was het creëren van een eenvormige spaghetti-beleving voor gelijkgestemde zielen rond dezelfde tafel. Made for friends.
We deden een merkoefening om alle verschillende aspecten te verbinden met elkaar. Ook de submerken binnen BAVET moesten een plekje krijgen in de strategie. De spaghetti-community is de drijvende kracht achter het merk. De uitdaging? Elk restaurant heeft zijn eigenheid, geënt op de stad waar ze aanwezig zijn. Los van de architectuur en het gebouw moet het BAVET-gevoel er dus over liggen als een saus. De uitbundige complexiteit van BAVET had nood aan een simpele merkstrategie, net zo simpel als het idee van spaghetti van klein naar groot.
Merkidentiteit
BAVET is rock ‘n roll, even divers als haar community, eigenzinnig en wendbaar.
Het BAVET team is bovendien zeer inventief. Bij elke opening, barsten ze van de nieuwe ideeën. De enige constante die we hieraan toevoegen? De sausrode kleur! Zowel in het logo en bij het gebruik van tekst verbindt het sausrood alle branding elementen, hoe divers ook. We ontwikkelden een nieuw woord-logo. De talloze sub brands en shout-outs in de communicatie vullen het logo aan waar nodig.
Verbale identiteit
De tomeloze energie, de rock ‘n roll vibes, de vlekken en de eigenzinnigheid werden vertaald naar een uitgekiende verbale identiteit.
Naast het sausrood, herken je BAVET aan de grijns op je mond bij het lezen van de talrijke spitsvondige shout-outs in zowel de online als offline communicatie. Elke shout-out wordt voorzien van een illustratief kantje. We leggen een bibliotheek aan van deze quotes om in te zetten waar relevant. De enige regel: Keep it fun and dirty. De verbale identiteit vormt het summum van de merkpersoonlijkheid.
VERBAL
Online
Online identiteit
De BAVET website is de enige plek waar alle diverse locaties samen komen en de branding er vanaf druipt als rode saus.
Geen twee BAVET locaties zien er hetzelfde uit. Enkel de branding verbindt de diverse architectuur en interior design elementen.
Je kan er vanop aan dat je in elke stad BAVET op een lokaal gekruide manier kan beleven. Van het artwork, over de bediening, tot de events die er georganiseerd worden, als het maar deel uitmaakt van wat er in die lokale community borrelt aan creativiteit.
BAVET is meer dan spaghetti, het is een beleving, een moment van samenzijn en herinneringen maken voor mensen die liever morsen dan binnen de lijntjes te kleuren.
Met elke nieuwe locatie groeit de branding.
BAVET is een bedrijf continu in beweging. Daar hoort een steeds evoluerende, organisch groeiende branding bij. Om ervoor te zorgen dat alles consistent blijft, ontwikkelden we een uitgebreide brand guide die de values en regels een kader geeft voor iedereen betrokken bij BAVET. De enige echte regel? Als het maar sausrood is!