Eén uniforme rebranding uitwerken voor meer dan 12 verschillende bouwfirma's en het koepelbedrijf Group Monument.
Merkstrategie
Merkarchitecten
Merkarchitecten aan het werk
Group Monument is een belangrijke partner voor zowel het restaureren van gebouwen en monumenten van historische waarde als voor volledige nieuwbouwprojecten. De rebranding startte met een grondige analyse en strategisch voortraject. We herdefiniëren de merkstructuur en creërden een uniforme en transparante merkidentiteit. De start van een lange termijn samenwerking voor branding in z'n meest pure vorm.
We ontwikkelden één heldere grafische identiteit voor alle bedrijven uit de groep. De diagonale lijn staat centraal en symboliseert het voor en na in het restaureren van monumentale gebouwen.
In de basisstijl werden alle kleuren weggelaten waardoor er ruimte kwam voor beelden en inhoud. Het voor en na, oud en nieuw werd doorgetrokken tot in het gebruik van lettertypes, waar we een oud serif lettertype combineerden met een modern sans type.
Group Monument heeft een uitgebreid gamma aan mogelijkheden zoals vrachtwagens en werfcontainers om het merk zichtbaar te maken op de weg en in openbare plaatsen.
Online identiteit
Onze creative developers gingen de uitdaging aan om een eenvormige reeks websites te ontwerpen en ontwikkelen voor alle bedrijven van Group Monument. Het doel was om de diversiteit van de vele bedrijven te behouden en toch het Group Monument gevoel niet te verliezen. Ga zelf maar eens kijken wat ze (ver)bouwen op monument.be.
We zijn enthousiast aan het werk gegaan om elk element van de nieuwe merkidentiteit door te vertalen naar elke merkbeleving zodat een steeds groter wordend publiek wordt bereikt, zowel in de openbare sector als op de private markt.