Een protestmerk als canvas voor meningen en bezorgdheden.
Het is helaas dagelijkse kost geworden: een brandende moeder aarde en wereldleiders die liever wegkijken dan actie te ondernemen. Een hele generatie heeft het gehad en laat van zich horen.
SAVEME wordt voor hen een katalysator voor positieve verandering. Een merk als canvas voor hun bezorgdheden en mening. Een protestmerk. Het waterblik biedt een duurzaam alternatief voor petflessen en is tegelijk een canvas voor de uiting van eigen creatieve boodschappen in ware protestbord stijl.
naming
SAVEME is een naam waarin de consument zichzelf vindt in de ‘ME’, maar de ‘ME’ staat evenzeer voor ‘Mother Earth’. De boodschap: we hebben maar één lichaam en maar één moeder aarde, laten we voor beide zorgen.
De grafische identiteit is net zoals de verbale identiteit bold, opvallend en stoer, ze knipoogt naar street art en manifestaties. Net zoals SAVEME, zijn de straten een vrije plek voor iedereen om je boodschap te verspreiden en kracht bij te zetten.
Online identiteit
Website
Website & designtool
online
E-commerce gebouwd voor een digitale community.
We ontwikkelden een e-commerce platform en 3D design tool waarmee je het waterblik zelf een persoonlijke en creatieve boodschap kan geven. De community kan stemmen op het beste design, zo wordt de webshop telkens voorzien van limited edition blikken, gebaseerd op deze user generated content.
Beeldidentiteit
Beeldstijl & fotografie
De foto- en videografie toont de doelgroep en de ernst waarmee ze achter hun doel staan.
De imagery vormt een belangrijk deel van de SAVEME branding. Het doel? Zoveel mogelijk content ontwikkelen voor de klant om dit social driven brand go to market klaar te maken. SAVEME draait om de boodschap. Het is meer dan alleen een watermerk, het biedt een canvas aan haar community.
imagery
De beelden tonen naast het blik als creatief canvas ook de ontwikkelde merchandise waarmee je je lichaam als uithangbord inzet voor je eigen engagement en de boodschap om onze aarde te beschermen.
We zien in SAVEME meer dan alleen een brand voor water. SAVEME heeft het potentieel om, gedragen door haar tribe, uit te groeien tot een lifestyle brand met dezelfde krachtige, initiële boodschap.