Onderdelenspecialist TVH is een wereldspeler op vlak van onderdelen en toebehoren voor heftrucks, industriële voertuigen, bouw- en landbouwmachines. TVH is met meer dan 4500 medewerkers actief in elke uithoek van de wereld en draaide in 2020 een omzet van 1,15 miljard euro.
Uitdaging
Er bleek nood aan een éénvormige, heldere merkidentiteit voor de onderdelendivisie, die voortaan naar buiten zou treden onder de noemer TVH.
SKINN ging de uitdaging aan voor het ontwikkelen van een merkoptimalisatie om TVH globaal neer te zetten als één sterk merk.
Merkstrategie
De nieuwe globale merkstrategie van TVH vormde de basis van een allesomvattende branding.
Onze holistische werkwijze, waarbij we elk facet van de merkidentiteit analyseren, optimaliseren en beschrijven, was essentieel voor TVH. Het eindresultaat is een krachtige, gestroomlijnde merkidentiteit en een uitvoerige brand guide om alle communicatie wereldwijd te gidsen.
De brand guidelines beschrijven elk onderdeel van de merkidentiteit. Van grafische stijl tot tone of voice en van bewegingsidentiteit tot beeldstijl.
Merkstrategie
Global brand
Merkconcept
Going & growing
Alles vertrok uit één helder concept.
Keeps you going and growing.
TVH houdt de wereld letterlijk draaiende. Wisselstuk nodig? We’ll keep you going. Extra onderdelen nodig? We'll keep you growing. De groep bedrijven, duizenden medewerkers en miljoenen machines wereldwijd blijven constant in beweging.
Dynamiek, teamwork, innovatie en groei zitten uit nature diep geworteld in het DNA van TVH. Deze eigenschappen waren dankbaar om door te trekken in de volledige merkidentiteit.
Merkidentiteit
Holistisch
Holistische aanpak
De merkidentiteit bestaat uit verschillende complementaire identiteiten, die bepalen hoe het merk oogt, voelt, spreekt en beweegt.
Merkidentiteit
Holistisch
Holistische aanpak
Grafische identiteit
Systeem
Grafisch systeem
Graphic
Het 'Keeps you going' concept werd grafisch vertaald naar een duidelijke voorwaartse beweging, aan de hand van een stevig, italic lettertype en schuine vormen.
Bij het optimaliseren van de grafische stijl werden een reeks duidelijke keuzes gemaakt. Zo wordt het logo vanaf nu slechts in één kleur gebruikt. Het nieuwe lettertype sluit beter aan bij het bestaande logo en is bruikbaar in diverse talen zoals Arabisch en Russisch. Het primaire kleurenpalet werd vereenvoudigd. Grafische vormen kregen een krachtigere rol. En een nieuw gridsysteem zag het levenslicht.
Grafische stijl
Grafische stijl
Bewegingsidentiteit
Bewegingsstijl
Bewegingsstijl
De bewegingsstijl van TVH is geïnspireerd op snel bewegende machines & onderdelen.
Alle elementen uit de grafische stijl werden in beweging gebracht met krachtige, gestroomlijnde animaties en transities die een gevoel van versnelling opwekken. We kiezen voor solide, functionele bewegingen en passen deze toe op diverse merkbelevingen en motion templates.
MOTION
Voorwaartse beweging in actie
Dynamische typografie
Mechanische bewegingen
Bewegingsstijl
Verbale identiteit
Tone of voice
VERBAL
Tone of voice
TVH spreekt klaar en duidelijk. De baseline 'Keeps you going.' zet meteen de toon voor het basisprincipe: zelfzekere en krachtige taal dankzij staccato zinnen met een nadrukkelijke punctuatie. Snel, levendig, kort en helder. De tone of voice bevat een gevoel van urgentie, want tijd is cruciaal voor TVH. Het moet vooruit gaan.
Verbale identiteit
Tone of voice
Beeldidentiteit
Foto & Video
Fotography & video
De beeldstijl van TVH is een uitdrukking van haar persoonlijkheid. Professioneel en innovatief, maar ook gepassioneerd & authentiek. Om ervoor te zorgen dat de beelden eenvormig voelen, hebben we duidelijke richtlijnen over de beeldidentiteit van het merk uitgeschreven.
IMAGE
Beeldidentiteit
Foto & Video
Fotography & video
Online identiteit
Interfaces
Digital interfaces
ONLINE
Online identiteit
Heel wat raakpunten van het merk zijn digitaal. Om een herkenbare online stijl en beleving te garanderen, legden we de basis aan een UI identity die ingezet kan worden voor het stroomlijnen van interface design doorheen diverse digitale tools, zoals het nieuwe e-commerce platform.
Online identiteit
Interfaces
Digital interfaces
Ruimtelijke identiteit
Interieurdesign
Exterieur & interieur
spatial
Ruimtelijke identiteit
Fysieke touchpoints vormen een belangrijk moment van connectie tussen een merk en de verschillende stakeholders. Voor de ruimtelijke identiteit trokken we onze holistische principes door.
Voor de TVH shops wereldwijd stelden we een counter desk voor in de schuine hoofdvorm als terugkerend hero brand element. Aanvullend kan gewerkt worden met het logo, producten of motion op schermen, al naargelang het doel en de locatie. De rode hoofdkleur steelt de show en wordt vergezeld van materialen die knipogen naar de machines en hun industriële context zoals beton en rubber.
Modulair kantoorsysteem
Visualisatie TVH Meetingcenter
Het interieur van de gloednieuwe kantoren in Waregem werd ontworpen door FIVE AM, onze vaste spatial identity partner.
Deze optimalisaties gaven TVH een hernieuwde merkidentiteit waarmee ze als één sterk merk wereldwijd voorwaarts kunnen bewegen.