Tyles is de nieuwe naam voor Vilvordit, al meer dan 110 jaar verdeler van kwalitatieve keramische tegels. De keuze voor een nieuwe naam is één van de vele stappen om het merk beter te positioneren in de snel evoluerende sector.
Bij het creëren van de grafische identiteit vertrokken we uit een patchwork grid. Op dit grid kunnen visuals, teksten en accentvlakken als tegels uitgelijnd worden in een eindeloze variatie aan opstellingen.
Diverse digitale tools werden ingezet om via de juiste kanalen verkeer naar de nieuwe website te leiden. Social media, e-mailmarketing, SEA,… brengen telkens een stukje van de boodschap naar de consument, net genoeg om te triggereren en trafiek te genereren.
De fysieke tools, de social media-impressies, de mailings en de vernieuwde website nemen de klant mee in een inspirerende beleving waarbij de kwaliteit en toepasbaarheid van het product uitgelicht worden. De verschillende online communicatiekanalen werden nauwkeurig uitgezet en afgelijnd op elkaar om consumenten en installateurs efficiënter te kunnen bereiken en gericht aan te spreken.
Net zoals het belevingsconcept van de showroom willen we ook op de website in de eerste plaats klanten inspireren. Daarom werd de site opgedeeld in ruimtes en looks, om zo te beantwoorden aan vaak voorkomende zoekopdrachten. Samen met alle andere tools past de site in het beoogde doel om van Tyles een off- en online inspiratieplatform te maken voor zowel de projectmarkt als de eindconsument.
Bij de rebranding van het oude Vilvordit naar het nieuwe Tyles was onze taak als branding agency om zowel strategisch, inhoudelijk als grafisch het merk een stevige boost te geven in de juiste richting. Stapsgewijs kregen alle raakpunten van het merk een transformatie op basis van de nieuwe merkidentiteit en heldere brand guidelines.