Verhelst Group was versnipperd in een dozijn aan visuele identiteiten, waardoor nooit de kracht die de groep in zich had, kon worden uitgespeeld.
De letter V werd de signatuur voor de hele Verhelst Group. Een verwijzing naar het vinkje, het internationaal bekende symbool van de ‘check’. De signatuur verwijst naar alle stappen in het bouwproces die door de groep kunnen worden uitgevoerd.
Deze vernieuwde, verfijnde en impactvolle visuele identiteit kreeg een vertaling in een veelheid aan communicatiedragers. Van folders, flyers, over werkkledij, banners voor het afsluiten van de werven, tot alle rollend materieel van de hele groep… Overal komt nu de ‘V’ terug.
Vandaag ziet iedereen wat Verhelst Group in werkelijkheid is: een grote, stabiele speler in de bouwsector. Dit is dan ook één van de meest impactvolle rebrandings die in jaren in de bouwsector werd doorgevoerd. Eentje die de groep geen windeieren heeft gelegd. Wel integendeel.
Bij Verhelst Groep begrijpt men de noodzaak en het belang van een doorgedreven toepassing van hun nieuwe merkidentiteit. Daarom wordt Skinn ook betrokken bij elke stap in de verdere uitbouw van het merk.